top of page
Veelgestelde vragen

Hierbij geven we je een overzicht van de meest gestelde vragen. Mocht je jouw antwoord op een vraag niet kunnen vinden, aarzel dan niet contact op te nemen met ons: support@worldsfinest.nl of via de contactpagina: https://www.worldsfinest.nl/contact

Welke garantie geeft World's Finest?

Op productiefouten geeft World's Finest 3  maanden garantie. Daarnaast is er een betaalde reparatieservice beschikbaar tot 6 maanden na aankoop. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Veel  sieraden van World's Finest zijn handgemaakt in beperkte oplage, waardoor bepaalde materialen niet altijd beschikbaar zijn.

2

Wat als ik mijn sieraad ben verloren?

​Zorg ervoor dat sluitingen altijd goed vastzitten. Sluitingen die niet volledig zijn vergrendeld, kunnen verlies veroorzaken. Onze garantie dekt geen verlies of diefstal. Neem hiervoor contact op met je inboedel- of persoonlijke verzekering. Wij kunnen je helpen aan het aankoopbewijs, stuur een mail naar support@worldsfinest.nl

3

Hoe vermijd ik verkleuring van mijn sieraad?

Verkleuring van gold plated sieraden kan optreden door de natuurlijke zuurgraad van de huid, en wordt ook beïnvloed door alcoholgebruik, medicatie en transpiratie. Ook raden wij contact met verzorgingsproducten, parfums, chloor, etc af. 

4

Welke sieraden verkleuren niet?

RVS sieraden zijn kleurvast en waterproof, hoewel wij je ook voor dit materiaal aanraden zorgvuldig met je sieraad om te gaan. Kijk voor uitgebreide tips voor de verzorging van je sieraden op: https://www.worldsfinest.nl/onderhoud-sieraden

5

Welk materiaal sieraden irriteert niet?

Alle sieraden van World's Finest zijn nikkelvrij, wat de kans op irritatie of allergie al flink verminderd. Onze oorbellen zijn bovendien voorzien van anti-allergie oorstekers of oorhaakjes. Maak de oorstekers regelmatig schoon met een ontsmettingsmiddel. Let hierbij op dat het middel niet de hanger van de oorbellen raakt. 

RVS sieraden zijn een goed alternatief voor echt goud of zilver als je heel gevoelig bent. De kans op irritatie of allergie is hierbij heel klein. 

6

Waarom ziet mijn sieraad er iets anders uit? 

Veel van World's Finest sieraden worden met de hand gemaakt en bevatten natuurlijke materialen zoals leer, parels of stenen. Hierdoor kunnen er kleine verschillen zitten in kleur, vorm of structuur.

7

Hoe houd ik mijn sieraden mooi?

​Wees voorzichtig met je sieraden, reinig ze regelmatig met een zacht doekje en bewaar ze droog op een donkere plek. Vermijd contact met verzorgingsproducten, chloor, chemicaliën etc. Hoe beter je ze verzorgt, hoe langer ze mooi blijven. Zie ook onze onderhoudstips:  https://www.worldsfinest.nl/onderhoud-sieraden

8

Hoe moet ik mijn sieraden schoonmaken?

Gold en silver plated sieraden hebben een dun laagje goud dat kwetsbaar is. Reinig daarom je sieraad niet met zeep of water, maar met een zacht doekje van bijvoorbeeld microvezel. Rvs sieraden kun je wel reinigen in een mild sopje en vervolgens met een zacht doekje droogwrijven. 

Wees voorzichtig met stenen, parels en andere natuurlijke materialen. Het liefste gebruik je hiervoor ook alleen een zacht doekje en evt. een zachte tandenborstel. 

9

Waar bewaar ik mijn sieraden het beste?

Bewaar je sieraden in de originele verpakking, in een fluwelen pouch of op een donkere droge plek. Niet in de badkamer of andere vochtige ruimtes.

10

Welke sieraden passen bij mij.

Kort haar, lang haar, een smal, of juist een wat voller gezicht, kleur van je huid, en ook de kleur van je ogen. Allemaal factoren die een rol spelen bij welke sieraden, en met name oorbellen, goed bij je passen. We geven je graag advies. Aarzen niet als je twijfet en neem contact met ons op. We kijken dan samen naar welke ontwerpen jou mooi staan. 

11

Hoe retourneer ik een artikel?

Niet tevreden? Je kunt je sieraad binnen 14 dagen terugsturen, mits ongedragen. Bewaar het verzendbewijs.

12

Kan ik ruilen?

Ja, ruilen is mogelijk binnen 14 dagen. Administratief is het handig als wij jouw eerste aankoop na ontvangst terugstorten en je een nieuwe bestelling plaatst.

13

Wat is de retourtermijn?

Je kunt je aankoop binnen14 dagen na de besteldatum retourneren. Hierover vragen we je je retourverzoek binnen 48 uur aan ons door te geven. 

14

Kan ik online bestellingen retourneren in de winkel?

​Nee, online aankopen kunnen niet geretourneerd worden in fysieke winkels of verkooppunten.

15

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Ja, de verzendkosten  zijn voor eigen rekening.

16

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Binnen 14 dagen na ontvangst van je retour. De terugbetaling gebeurt via de oorspronkelijke betaalmethode. Het kan eeen dag of 2 duren voordat het bedrag ook daadwerkelijk op je rekening staat.

17

Welke betaalmethoden zijn er?

Je kunt betalen via iDeal, diverse credit cards en de World's Finest cadeaukaart.

18

Welke betaalmethoden zijn er?

Je kunt betalen via iDeal, diverse credit cards, Apple Pay  en de World's Finest cadeaukaart.

19

Is betalen veilig?

De World's Finest website voldoet aan de Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS) en is daarmee een veilige omgeving voor uw onlne betalingen. 

20

Is betalen veilig?

De World's Finest website voldoet aan de Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS) en is daarmee een veilige omgeving voor uw onlne betalingen. 

21

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Ja, dit is nodig voor orderbeheer en updates. Aanmaken en aanpassen kan via ‘mijn account’.

22

Wat zijn de verzendkosten?

​Binnen Nederland is verzending gratis vanaf €75. Onder de €75 betaal je €4,95 voor post.nl brievenbuspakje met tract en trace. Zie voor verdere verzendkosten specificaties: https://www.worldsfinest.nl/verzending

23

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via support@worldsfinest.nl. Indien jouw bestelling al verwerkt is, zijn de  bijkomende kosten bij late wijzigingen zijn voor eigen rekening.

24

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Nee, afhalen in de winkel of bij het kantoor is momenteel niet mogelijk.

25

Wat is de levertijd?

3-5 werkdagen voor standaard bestellingen in Nederland. De verzending naar het buitenland varieert. Zie voor een indicatie onze pagina Verzenden onderaan de home page. Custom made items: 2-4 weken. Je wordt hierover geïnformeerd.

26

Hoe volg ik mijn bestelling?

Na verzending ontvang je een track & trace code per mail. Als je verzending zonder track en trace besteld hebt, kun je het pakketje niet volgen.

27

Wat als mijn bestelling verkeerd, beschadigd of incompleet is?

Neem direct contact op met onze klantenservice via support@worldsfinest.nl

bottom of page